شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اخبار
1400/01/23
فردا؛ بهره برداری از 90.4 میلیارد تومان پروژه آبی در سیستان و بلوچستان
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: فردا و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو 2 طرح آبرسانی سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری90.4 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.
علیرضا قاسمی، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: 2 طرح آبرسانی در برنامه این هفته پویش "الف_ ب _ ایران" در سیستان و بلوچستان شامل آبرسانی به 20 روستای شهرستان تفتان و بهره‌برداری از فاز چهارم آب شیرین کن به ظرفیت 10 هزار متر مکعب با اعتبار 90.4 میلیارد تومان قابل افتتاح است.
وی ادامه داد: با اتصال20 روستای شهرستان تفتان به شبکه آبرسانی 942 خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند می شوند.
قاسمی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 84 هزار میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: با افتتاح این پروژه بالغ بر 5 هزار نفر از جمعیت روستایی شهرستان تفتان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند.
وی ظرفیت تامین آب این روستاها را 10 لیتر بر ثانیه اعلام و تصریح کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا 17 هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال و 22 هزار متر شبکه توزیع اجرا و 500 مترمکعب مخزن ذخیره احداث شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی فاز چهار آب شیرین کن زاهدان با ظرفیت 10 هزار متر مکعب، گفت: با بهره برداری از این پروژه تنش آبی 14هزار و 500 مشترک زاهدانی در پیک مصرف مرتفع و 58 هزار و 500 نفر از آب پایدار بهره مند می شوند.
وی با بیان این که عملیات اجرایی این پروژه از سال 97 آغاز و برای تکمیل آن حفر و تجهیز 5 حلقه چاه و 12 کیلومتر خط انتقال انجام شده است، اضافه کرد: در آینده ای نزدیک ظرفیت این آب شیرین کن به 15 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا می‌کند.
قاسمی با اشاره به یاری و مشارکت خیران، گفت: 21 روستای دچار تنش آبی یا فاقد شبکه با جمعیت بیش از 5 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
وی با اشاره به گذشت 13 ماه از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سیستان و بلوچستان گفت: این مدت با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود حدود 102 هزار و 18 نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب بهره‌مند و 320 روستا به شبکه آبرسانی مجهز شدند.
تعداد بازدید:
1707
نویسنده:
میثم اکبری
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal