شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1402، سال مهار تورم ، رشد تولید
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
اخبار
1400/04/07
دشتیاری با 34 درصد، پایین‌ترین شاخص آبرسانی روستایی استان را داراست
به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ شهرستان 80 هزار نفری دشتیاری دارای مساحت حدود 6 هزار کیلومتر مربع است که از طرف شمال به شهرستان راسک از غرب به شهرستان چابهار از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آبهای آزاد دریای عمان ختم می شود. این شهرستان، 85 کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و 132 کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به این ترتیب امکان دسترسی به آب های آزاد موجب شده است شهرستان دشتیاری جایگاه ویژه‌ایی را به خود اختصاص دهد در نتیجه لزوم تهیه و اجرای برنامه های جامع در تمامی زمینه های توسعه‌ای برای این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است.
هرچند که این شهرستان تازه تأسیس در جایگاه خاصی از لحاظ موقعیت جغرافیایی قرار دارد اما از لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه مطلوبی ندارد.
از جمله می‌توان به تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار برای جمعیت قابل توجهی از روستاییان و بهبود کیفیت آب نام برد.
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طرح‌های آبرسانی مهمی را جهت ارتقای شاخص بهره مندی از آب روستاهای شهرستان دشتیاری در برنامه و در دست اجرا دارد و طرح‌های آبرسانی را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه که نقشی با اهمیت دارد، می‌داند.

وضعیت آب روستایی دشتیاری به روایت آمار
علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این باره اذعان کرد: پایین‌ترین شاخص آبرسانی روستایی استان را شهرستان دشتیاری به خود اختصاص داده است، در حال حاضر از 158 روستای شهرستان دشتیاری، 58 روستا دارای شبکه آبرسانی و100 روستا فاقد شبکه یا دارای شبکه فرسوده است.
وی درصد بهره مندی از آب آشامیدنی سالم را 34 درصد عنوان کرد و افزود: کلیه روستاهای فاقد تاسیسات و روستاهایی که در شبکه توزیع آب بهداشتی دارند تا تکمیل پروژه ها به صورت سیار آبرسانی می شوند.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: به منظور ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب، طرح آبرسانی به 213 روستای زیرمجموعه سد پیشین که تمام روستاهای شهرستان دشتیاری را در بر می گیرد در دستور کار قرار دارد که در راستای آن احداث خطوط انتقال اصلی و تصفیه خانه آب شرب از طریق فاینانس داخلی به منظور انتخاب سرمایه گذار به مناقصه رفته است که در صورت استقبال سرمایه گذاران عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
قاسمی اضافه کرد: همچنین از سال گذشته طرح‌های آبرسانی روستایی مهمی در این شهرستان تعریف شد که می‌توان به طرح آبرسانی به مجتمع 25 روستایی دلگان ها و آبرسانی به روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری اشاره کرد.

رشد 21 درصدی شاخص دشتیاری تا پایان سال
وی با بیان اینکه با تکمیل این پروژه‌ها شاخص بهره‌مندی از آب سالم و پایدار دشتیاری 21 درصد ارتقا پیدا می‌کند خاطرنشان کرد:23 روستای مجتمع دلگان‌ها تاکنون به شبکه آب بهداشتی متصل شده اند و با تأمین آب شرب و بهداشتی از طریق اتصال به خط انتقال مجتمع تلنگ تا پایان سالجاری جمعیتی بالغ بر 8 هزار و 500 نفر از نعمت آب شرب بهره مند می‌شوند و شاخص آبرسانی 11 درصد ارتقا پیدا می‌کند.
قاسمی ادامه داد: آبرسانی به روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری با تأمین آب و اجرای شبکه توزیع روستاهای فاقد تأسیسات آب بریس، پسابندر،پشت، گواتر و شم ها با جمعیت 7300 نفر از طریق آب شیرین کن 1000 مترمکعبی پسابندر نیز در حال اجراست که با تکمیل عملیات شاخص شهرستان دشتیاری 10 درصد دیگر ارتقا خواهد داشت.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در خاتمه عنوان کرد: اجرای خط انتقال از آب شیرین کن پسابندر به بریس که بر عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده در سال جاری به شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شده است که پیش بینی می‌گردد در صورت اختصاص اعتبار مورد نیاز طی یک سال آینده تکمیل گردد.
وی ادامه داد: همچنین شرکت آبفا با تمام توان و قوت آبرسانی سیار به روستاهای دچار بحران را انجام می‌دهد ضمن اینکه به منظور قابل شرب نمودن آب توزیع شده به روستاهای حاشیه خط انتقال بند شیرگواز نصب پکیج تصفیه آب از برنامه‌های اولویت دار شرکت در سال جاری است.
تعداد بازدید:
1844
نویسنده:
نازنین کاوه بیرجندی
منبع:
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal