شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
اخبار
1398/10/09
تبیین و تشریح ضرورت مدیریت مصرف آب در نشست با ائمه جمعه و جماعت شهرستان چابهار

اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب در نشستی با امامان جماعت و ائمه جمعه شهرستان چابهار موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان: در نشست ماهیانه ائمه جماعت و جمعه شهرستان چابهار که در حوزه علمیه حرمین شریفین برگزار شد ، مدیر و کارشناسان امور آب و فاضلاب چابهار، مطالبی را در زمینهی پاسداشت آب، جایگاه معنوی و اعتقادی این مایه حیاتی و ضرورت مدیریت مصرف بیان نمودند.

مدیر امور آب و فاضلاب چابهار با اشاره به خشکسالی‌های مستمر، کاهش نزولات جوی و بحران آبی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی ، ترویج مصرف بهینه و صرفه‌جویی آب ، با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی ، امری ضروری است و در این راه ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش بسزایی ایفا نمایند.

شهلی بر با بیان این‌که جایگاه آب در دین مبین اسلام از قداست خاصی برخوردار است ، خاطرنشان کرد : خداوند متعال در 43 سوره شریفه کتاب آسمانی قرآن مجید ، 63 مرتبه از آب تحت عنوان ماء با معانی و تعابیر گوناگون یاد نموده و درباره فرو فرستادن این مایه ی حیات از همان تعبیری یاد کرد که در خصوص کلام‌الله قرآن بکار برد.

وی بابیان این‌که صرفه‌جویی و قناعت در مصرف آب نیاز به فرهنگ‌سازی دارد ، تصریح کرد : ائمه جمعه و امامان جماعت با تأکید بر جایگاه معنوی آب و با استفاده از تریبون نماز عبادی سیاسی جمعه و مساجد می‌توانند مباحث مهم مدیریت مصرف، صرفه‌جویی و نهادینه‌سازی مصرف بهینه آب را از منظر فرهنگ اعتقادی و مذهبی تبیین و تشریح نمایند.

شایان‌ذکر است در این نشست که در فضایی بسیار صمیمی و معنوی برگزار شد سؤالات و راهکارهایی نیز درزمینه ی مدیریت مصرف آب از سوی حاضرین ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
 
تعداد بازدید:
510
نویسنده:
آذرسا
منبع:
شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal